Förra helgens loppisfynd



Förra veckan så besökte ju jag och min mor second hand affären här i dalsjöfors som heter Gärdhem! Det är nog kanske tredje gången jag besöker stället trots att jag passerar det varje dag när jag skall till jobbet, haha. Men dom slår nog dom flesta second hand butikerna som jag har besökt eftersom att dom har ett stort hus med flera våningar och är riktigt organiserade och varje rum har sin kategori. Verkligen värt ett besök dit, men man bör vara i tid eftersom att det oftast är långa köer redan en kvart innan öppning då dom bara har öppet en gång i veckan.
 
Men hur som helst så fann jag denna fina koppar kittel! Har flera sådana här gamla saker i koppar här hemma som vi fick med i huset, tycker dessutom att dom funkar utmärkt att plantera blommor i! Vi får väl se vad vi kan hitta på med denna ↑ Jag hittade även dessa guldiga glas underlägg och visst är dom fina. Blev så inspirerad i höstas när vi var på ett cafe i alingsås när de serverade bakelser på liknande glasunderlägg! Tänker att det är ju ett kul sätt att duka på.
/Peace♥
Publicerat i Allmänt