Uppdatering av projekt uterum



Tjenixen hörrni, haft en bra dag hittils? Här är det strålande sol men inte riktigt lika varmt som igår tyvärr, men man känner äntligen att våren är på väg! Hur som helst så slog det mig igår att jag har ju faktiskt inte visat så mycket om hur det går med utrerums bygget på ett tag, och jo det går fort! 
 
I Onsdags så la vi ut grunden till golvet och i torsdags så åkte väggarna upp! I helgen så har älsklingen med hjälp av både Rasmus och svärfar byggt taket (som sedan skall på med plåt) och i söndags så har vi både målat det som skall vara rött och satt upp dörrarna som skall målas om. Det är ju så roligt att kunna återanvända alla gammla fönster från huset och även dörrarna. Vi har nog minst 10-15 stycken liggandes så det var ju riktigt tur att vi hittade 2 likadana så att vi kunde göra dubbeldörrar. Har på någotvis alltid varit en dröm att ha dubbeldörrar, det är ju så vackert. Dock har vi inte bestämt vilken färg ännu.
 
Uterummet kommer ju utanpå att vara rött med vita knutar som resten av våra "uthus" men resten av våra uthus har också svarta dörrar, men är lite smått tveksam på just svart för att det känns mörkt samtidigt som vitt kanske blir smutsigt? Men lutar nog mot vitt, om ni frågar mig 😏 Nu sitter jag iallafall hemma i soffan och skall åka till svenljunga om 45 minuter och åka simma ett par längder med Alexandra och Dan, fast jag åker in lite tidigare eftersom att jag simmar längre ☺
/Peace♥
Publicerat i Allmänt