Min påskhelg



Glad påsk mina vänner! Hoppas ni har haft en riktig härlig långhelg och bara har njutit.Jag vet att jag har varit urusel på att uppdatera här de senaste veckorna men jag har faktiskt inte haft något särskillt för mig förutom nu under påskhelgen då! På skärtorsdagen så flög Jag, Alexandra, Dan och Jonathan till blåkulla / Vårgårda för att dansa till Drängarna och 2 blyga läppar som spelade! Det var kul men var redigt trött efter att ha varit uppe från 05.30 och att komma hem 02.30, haha. På lång fredagen så hämtade mamma upp mig 09.15 så åkte vi in till stan med min bror och gjorde lite ärenden. Sedan blev det mest till att vila för att jag vart så fruktansvärt trött, haha. Men hann iallafall med en långpromenad innan kvällen kom! Annars kollade jag på lets dance innan jag somnade. 
 
Påskafton började jag med en lång promenad och sedan så var jag hemma hos svärisarna hela dagen, Älsklingen är ju inte hemma men fick fira hos dom iallafall som vi brukar göra ♥ Det blev Påskmat och svärmors annanas paj med vanilj glass som är en tradition på påskafton!  


 Påskdagen kom svärmor och hjälpte mig att städa för att överraska älsklingen som kom hem med taxin klockan 11.30! Blev även en sväng till Hofsnäs där jag bjöd på lunch som tack för hjälpen! (tänkte visa bilder därifrån i ett annat inlägg) efter det blev det lite vila och promenad innan vi skulle hem till svärisarna för att äta resterna från påskmaten.

Och igår då, Annandag påsk började med en långpromenad och gud vad varmt det var! Nu känner man verkligen att våren är nära. Tyvärr så skall det ju komma liite snö imorgon men sen väntar 2 dagar med regn och pluss grader så vi håller tummarna för att våren är pågång på riktigt nu. Hur som helst så åkte vi hem till min "morfar" och fikade som vi brukar göra. Och ni vet ju hur våra äldre är när det kommer till fika, då är det bokstavligen kaka på kaka. Haha. Förresten ser ni vem som är mini jessica på bilderna i hyllan? Ber så hemskt mycket om ursäkt för det här extremt långa inlägget och en stor applåd till er som tog er igenom hela! haha, skämt å sido 😅
/Peace♥
 
 
 
Publicerat i Allmänt