För ett år sedan

För exakt ett år sedan nu så vaknade jag upp till en hemsk morgon. Jag tänkte att det skulle vara en vanlig dag, jag hade just börjat på mitt dåvarande timmis jobb uppe på sjukhuset som städare och gick bredvid. När larmet ringde på morgonen och jag skulle stiga upp så såg jag att jag hade flera missade samtal av min kusin. Trött som jag var så skickade jag iväg ett meddelande i stil med "hej hade du ringt?" och får tillbaka ett hemskt sms. Ett sms som gjorde att jag föll i gråt på en gång. Ett sms där det stod att hon och hennes far hade fått ett samtal av min moster (hennes mamma) där hon hade sagt att hon inte kunde andas och hittades död innanför ytterdörren. Jag trodde inte mina ögon och ringde vidare till min mamma eftersom att dom var tvillingar och jag vet inte varför, men jag ville nog mest få det bekräftat att det var sant och inte en dröm. Tyvärr så var det ingen dröm och jag sjukskrev mig den dagen. Följde med min mamma till min kusin där sjukpersonalen hade lagt upp min moster i sin säng så att vi kunde få ett sista farväl. Några timmar av sorg, gråtandes och tröstandes satt vi alla där på sängkanten och fler kom in.
 
Det värsta var nog ändå att se min "morfar" komma in och bryta ihop, omfamna min moster gråtandes och sa att det bara inte fick vara sant. Och tyvärr så var det ju det. Ett liv, som hade så många år kvar här på jorden fick tyvärr lämna oss i ett tragiskt slut. Minnerna och tankarna radades upp i mitt huvud likt en film, fina minnen från när vi var små. Min moster var en otroligt snäll människa som inte gjorde en fluga förnäm. En snällare får man nog leta efter. Jag kan fortfarande höra din röst i mitt huvud och vi alla saknar dig så. Jag minns hur jag tog farväl när jag höll om din kalla hand, både hemma och uppe på sjukhuset. Ursh, nej nu gråter jag i tanken på den hemska dagen. Det jag ville ha sagt är att du kommer alltid att finnas i våra hjärtan, Kära moster♥
/Peace♥
Publicerat i Allmänt