Påskafton

Nemen hallå gott folk! Nu är klockan nog allt för mycket men eftersom att det är/var påskafton (för några minuter sedan) så gör vi ett undantag! Har precis kommit hem från min syster yster efter att ha haft en liten filmkväll. Hur som helst så började jag mitt påskfirande hemma hos mina svärföräldrar klockan halv två! Kom dit och då blev jag, jesper och olivia beordrade att gå ut och leta efter påskägg och som vanligt så vart jag sist ut med att hitta mitt. haha, precis som ialla andra tävlingar haha. Men nog är väl inte det så konstigt för tillslut så hittade jag mitt på ett riktigt udda ställe, i grillen! haha. Lite kul ändå.
 
Sedan så blev det påskmat som varje år. Sill, köttbullar, prinskorv, janson (med och utan fisk), omelett och ägghalvor stod på menyn. Jag som ju är allergisk mot äggvita har under de senaste dagarna varit så himmlans sugen på ägg-gula så lyckades få olivias ägg gulor som hon inte ville ha, hehe. Efteråt blev det lite tv tittande för att smälta maten innan den traditionella Annanspajen som är  så himmlans god. Vid halv sex åkte jag hem till min lillasyster för att laga lite kyckling och kolla på skräckis (som jag nu har glömt vad den hette) och senare gick vi över till grannarna där våra föräldrar höll till och kollade på brasan och umgicks med grannarna som varje år har knytis. Dessutom så träffade jag föräldrarna till en kille som jag var ihop mig för säkert 9-10 år sedan, haha, innan jag fyllde 14 iallafall så det var så himmlans kul att pratas vid för det var verkligen inte igår. Sedan så tog vi oss hem till min igen innan jag åkte hem till mig. Men nu, nu så är det läggdags för imorgon är en ny dag. Godnatt gott folk!
/Peace♥
Publicerat i Allmänt