Skördemarknad i äkta Nashwille stuk

Igår så tog älsklingen och jag bilen mot Varberg! Närmare bestämt till Tvååker där Strömma farmlodge ligger. Har spanat in stället ända sedan i våras och vi har bokat in helger att åka dit på förut men då har annat kommit ivägen och så fick vi nys om att de skulle hålla deras "farmer market" som jag gärna inte ville missa! Turen hade vi ju på vår sida till att börja med, solen sken första halvtimmen vi var där och sedan så öppnade sig himmlen och en syndaflod kom och åskan på det, men tänkte att vi skulle kika lite på hur det såg ut innan regnet forsade!
Dom hade till och med ordnat med Spådam! hur kul? Dock vågade jag inte gå in, haha kanske rädd för att se sanningen i vitögat eller så kanske är det bara bra att vara ovetande? En kluvenfråga, men förblir ovetandes tillsvidare!
Dog för dessa ljuvligt blå hortensior som ni ser på bilden ↑ Kunde inte släppa dem så en bukett fick följa med hem och pryder nu vårt köksbord.
Vi kikade även in i dera butiker som dom har där och oj vad kär blir i konceptet. Så mycket fint i gammalt och lantlig stil, det gillar vi skarpt hemma hos oss! Dessutom hur gärna vill man inte ha den här godis burkarna/hyllan ovan ↑ som får en att tänka på pippi långstrump i godisbutiken? Nostalgi ju!
Inne i ladan som annars brukar hållas bröllop och konsärer i, hade de även fyllt upp med försäljare med allt från tavlor till barnkläder och annat smått och gott!
Vi sprang in på ett ljuvligt mysigt fika ställe när regnet kom och blev sittandes här en bra stund i väntan på att regnet skulle gå över, men ack vad fel vi hade. Det FORSDADE och några knallar av åskan kom ju också, och det vill jag lova att i den här miljön så var det faktiskt lite mysigt trots att jag annars avskyr åskan! Hur som helst så valde jag en sååå god Brie smörgås & älsklingen valde en med köttbullar och någon kladdkaka till! Kan nog till och med vara bland den godasta mackan jag ätit, utan överdrift! 
Tänkte bara visa er att en sån här pöl bestod halv vägen till bilarna utav och vi hade inget annat val än att gå rekt i för att gräset var ju likadant det med, gissa vilka som hade dyngsura skor sedan? haha. Alla bilar fick dessutom bogseras ut utav en traktor för att alla fastnade i leran på åkern.  Trots att jag hade önskat att få vara kvar lite längre och bättre väder, så vart jag ändå nöjd med vår lilla utflykt! 
/Peace♥
Publicerat i Allmänt