Chokladbollens dag!

Recept: 150 gram rumsvarmt smör, 1½ dl socker, 3 msk kakao, 1 tsk vaniljsocker, 2 msk kaffe (eller vatten)
Så här gör du: Blanda samman allt & rulla till lagom bollar! Rulla dem sedan i pärlsocker eller finaste strösslet och ställ in i kylen en stund innan servering! För då är dom ju som allra godast när de är kalla.
Av mitt instagram & facebook flöde att dömma så var det svårt att inte förstå att det var chokladbollens dag idag! Insåg det när jag efter jobbet satt hemma i soffan och scrollade bland apparna på telefonen som man sig ju gör på fritiden. Råkade nämna det för älsklingen och plötsligt så stod jag i köket och gjorde chokladbolls smet! haha. Det var verkligen längesedan jag bakade nu ju, gjorde ju det jämt och ständigt men nu när jag håller på med att gå ner i vikt så har det legat på hyllan ett tag, även fast att det mesta jag bakade var sådant jag var allergisk mot! haha. Har ni ätit/bakat choklad bollar idag? eller har ni kanske köpt? Dela gärna med er! =D
/Peace♥
Publicerat i Allmänt