Poddar jag följer

Whalgren & Wistam - Allas vår Pernilla Wahlgren med Sofia Wistam (även känd från sofias änglar på tv), En helt underbar podd som jag nu har lyssnat på vartenda avsnitt utav och kan nog inte ha undgått ett enda avsnitt utan att ha skrattat för mig själv. Haha! 2 härliga personligheter i ett, och älskar deras koncept med "har du lärt dig något nytt?", "veckans hissa och dissa" samt "bikten" som kommer i varje vecka! 
 
Therese & Zäta - Therese lindgren som är en av sveriges störta youtuber (och min förebild) driver en podd med sin vän Therese AKA Zäta! Älskar att man alltid har sån stor igenkänningsfaktor i deras podd och tycker dessutom att dom tar upp viktiga ämnen som berör oss tjejer. Älskar ju Therese´s vloggar så deras podd är ju inget undantag!
 
P3 dokumentär - En podd där dom tar upp olika fall som hänt här i sverige (och även andra länder) där man får ta del av fakta, intervjuver och sanna historier. Jag tycker det är så intressant och lyssna på sådant som har hänt i verkligheten och man får sig en överblick. Exempel på fall är arbogamorden, hagamannen, diskotekbranden i göteborg medmera. Riktigt intressant! Brukar gå och lyssna på denna på jobbet och när jag lyssnade på diskotekbranden i götborg så fällde jag nästan en liten tår för hur hemskt det faktiskt var och hur påverkad man blir av att lyssna på något så hemskt som faktiskt är sant.
 
Svenska mordhistorier - En podd som liknar ovanstående, en del sanna och en del "påhittade" men ytters lika intressant. Tycker att sebastians berättar röst är så himmlans inlevande och man fastnar för det. Den har också flera hemska fall, några samma som ovan och även mordet på Lisa från förra året. Så hemskt men som jag skrev om ovanstående, man får en så mycket bättre överblick genom att lyssna på det än genom att läsa det i tidningen! 
 
Har ni några tips på poddar? dela gärna med er! 
/Peace♥
Publicerat i Allmänt