Fjällbacka

Den här förmiddagen spenderade vi i fjällbacka som jag skrev i förra inlägget, och herregud vad jag älskar sådana här platser. Bästkusten. Spanade ivrigt efter om man kunde känna igen några platser från filmerna men gjorde inga värst fynd, vi kanske inte riktigt gick på "dom gatorna" men det gör inget, tyckte ändå att jag kände igen centrum & kyrkan från filmen iallafall!
 
Jag och älsklingen vandrade upp för "kungs klyftan" och trots att jag inte riktigt fick med hela trappan på bild, så må jag lova att det var den värsta trappan jag har varit med om, trots att jag har bättre kondition nu än förr. haha! Beror nog mycket på att det var riktigt branta steg och såg även att ett gäng sportiga killar vart riktigt andfådda och slut när de kom upp för trappen. hehe. När vi kom ner så hade caféerna öppnat och vi åt på ett ställe som heter bryggan. Vi alla utom älsklingen tog en nöt paj som var smarrylarry. Är inte så mycket för pajer annars, men denna var otroligt god. Sedan så vandrade vi mest runt och avslutade med att kika i affärer innan vi tog bilen och åkte hemmåt mot huset! 
/Peace♥
Publicerat i Allmänt