Närodlat

Alltså hur kul är det inte att äta sådant som man odlat själv? När jag här om dan (läs söndags) scrollade förbi ett inlägg på instagram där en affär visade erbjudande de hade på fröer, fick det mig att inse att jag aldrig planterade påsen med krasse som jag köpte typ i våras/sommras. Så tog mig en kruka och fyllde den med jord si så där halv nio på kvällen och sådde mina frön. Och jisses vad dom små jäklarna växer fort! Riktigt kul att se att när man kommer hem från jobbet så har dom växt till sig mer än när jag kollade på dem innan jobbet, så fort går det alltså! Så snart så kan jag lägga dessa rackarna på mitt knäckebröd eller annat gott. Mums!
/Peace♥
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Vad gott :) Jag ska testa att odla groddar, fick sådana burkar av min brorsa i julklapp :)

Svar: vad roligt! gör det :D
Jessica Claesson