Grönkålsoppa

Denna ljuvliga soppa alltså. Har delat med mig av receptet här förut, men tänkte att jag gärna delar med mig av det en gång till! Däremot så är jag ett fan av svartpeppar så jag använder inte riktigt den mängden som det står i receptet utan smakar mig fram, hehe. Men starkt blir det och det är smaskens med en klick creme fraiche till!
 
Det här behöver du: 500 gram fryst grönkål, 9 dl vatten, 2 tärningar grönsaks buljong, 1 dl hackad gräslök, 2 msk mjöl (utspädd i vatten) och 1 dl creme fraiche!

Såhär gör
du:
 
- Koka upp vattnet med buljongen och lägg i grönkålen så att det tinar.
- Häll i mjölet och låt koka i 3 minuter.
- Rör ner 1 dl creme fraiche.
- smaka av med salt och peppar
 
Serveras alternativ med creme fraiche, ägg halvor och/eller bröd.
/Peace♥
Publicerat i Allmänt