Shopping fynden från Paris!

Strax intill hotellet låg det en jätte fin affär fyld med fina plåtburkar med kakor och godis i alla dess former! Vi passerade den här butiken ett flertal gånger och kände att vi bara var tvugna till att åtminstonde köpa en burk där ifrån.
En snö kula fick det allt bli från Monets trädgård i Giverny!
Även en snö pyramid från bryssel slank ner i bagaget. 
När vi var uppe vid montmartre kvarteren så fick jag syn på den här super söta burken där man fick den här påsen med macrons till. Och jag kände väl lite som så att macrons är väl ändå ett måste att köpa i Paris.
Ett guldigt Eiffeltorn kändes också som ett måste. 
Fyndade även dessa socker söta tablett askarna i Franskt tema. 
En mugg med rosa inslag och bilder med bland annat triumfbågen, eiffeltornet m.m. fick även följa med mig. 
Vi stannade även till Hard Rock café men de hade aldrig glasen som älsklingen sammlar på så då fick det bli en mugg burk!
En hoodie som redan har blivit en favorit efter dessa regniga dagar här hemma.
Inne på slottet versailles så slog  jag till på dessa fina burkar! Den ena var en burk med te och den andra var..
en burk med tvål! Kan ju inget annat än att säga att jag älskar burkarna med Marie Antoinette på som en gång bodde på det vackra slottet med 700 rum. 
Och ett Eiffeltorns-halsband fastnade jag också för.
På vägen hem i tyskland så fick vi en halvtimme på oss att handla sprit, så detta var vad jag hann åstakomma. Jag är ingen alkohol-drickare av mig längre, men jag tänkte ju lite granna på min älskling här hemma. Självklart kan jag ju dricka jag med, men det är ytterst sällan som jag gör det numera så det är nästan bara de två flaskorna i mitten som jag hade kunnat tänka mig att dricka!
/Peace♥
Publicerat i Allmänt