Bussresan till Paris - Dag 4

Den fjärde förmiddagen på resan tog vi bussen ut från storstaden till byn Giverny. 
Där vi besökte cloude monets trädgård! Ni har säkerligen sett hans tavlor på hans fina näckros damm och den gröna bron. Det var verkligen jättefint här och VARMT! Rekomenderar inte att åka hit om det är varmt ute (det var ca 30 grader) och det kändes som att man gick i ett växhus och luften var fuktig och varm. Men fint var det!
Efter ett par timmar inne i trädgården så hämtade bussen upp oss för en picknick en bit där ifrån, där detta "slott" låg. 
Utsikten från där vi satt och hade picknick.
Haha, blev typ attackerad av en anka..Eller tja, inte riktigt men kunde ha blivit! Gick fram med en hel baugett och den stora ankan på bilden såg aggresiv ut och gick närmare och närmare mig så jag slängde det som var kvar och små sprang där ifrån! haha, lite löjligt kanske men ändå!
Lilla frihetsguddinan i Paris. Facklan finns även förstorad vid Alma tunneln som minne där prinsessan Diana dog i en olycka.
Vi hade ett par timmar fri tid så vi gick runt omkring lite grann, bland annat till den stora och kända gallerian Lafayette. 
Tyvärr så har jag inga bilder ifrån kvällen då jag visste att det var fotoförbud inne Moulin Rouge så jag fotade istället med mammas Kamera, har dock inte dem bilderna ännu. Hur som helst så åt vi tre rätters innan den stora showen som var helt magisk! Ni som har chansen och är i paris borde värkligen besöka Moulin Rouge! 
/Peace♥