2009- vad hände egentligen?

Jag tjeckade in i en tining tidigare idag, haha jadu.
vad hände bland alla kändisar år 2009?
Tänkte skriva här vad det står o så så skriver
jag min egna kommentar om det.

Årets stjärna
Lady gaga, det snackades om hennes utmanade stil överallt, och
alla gick runt och nynnade på pokerfejs. Även om Lady Gaga släpte
sitt debut album redan 2008så var det 2009 som blev hennes år.

Min komentar: Ja, hon var ju allt den man hörde som mest i sommras.
precis överallt. Hon har en annorlunda stil, men endå rätt coolt endå.
Att ha en egen liten stil. Men den är rätt konstig endå. Inget jag skulle
vilja ha på mig.


Årets par går till..
Taylor Lautner och Taylor Swift!
Dom är så underbrt söta tillsammans. Men hur är det
igentligen när de ska prata med varandra? samma namn
och allt. (min kommentar).




Årets pinsammaste.
Årets pinsammaste var nog ändå när Kanye West sprang upp på scenen på
MTV Video music awards Och snodde micken av chockade Taylor Swift. Bara
för att berätta att hqn tyckte att det var fel att Taylor vann priset för årets
bästa kvinnliga video, när detenligt Kanye, Borde ha varit Beyoncé som skulle
ha kammat hem den statyetten. Kanye fick senare fick senare krypa till korset
och be om ursäkt till Taylor.
Min kommentar: Jah, det var la rätt modigt o göra så men han borde ha låtit
det vara så som det var. Hon har ju helt enkelt vunnit priset och det går inte
att göra någonting åt.



Årets kommunikation
2009 var det år då alla kändisar twittrade om vad de gjorde och vad de
tänkte. Både roliga, knäppa och intressanta grejer. Som Katy Perrys inlägg
ifrån 15 november:
"kära chaufför, du trodde att du kom undan med en tyst kräkframkallande Prutt
i bilen men du vet inte att jag just la upp dig på twitter."
min kommentar: Haha ah, alla kändisar twittrar ju. Men jag håller mig till bloggar^^
Men det där som Katy perry krev, det var rätt kul endå xD


Årets sämsta:
Rihanna och Chris Brown var ett fint par, även om de inte ville erkänna att de var ett par.
Det tyckte alla, tills smällen kom. I februari åkte Chris fast för att ha misshandlat Rihanna
och fick sitt straff i augusti.
min kommentar: MAn undrar ju vad det igentligen var som hände. Men det bästa med
hela historien är att Rihanna är en jätte cool tjej som tycks ha tagit sig ur dåliga förhållandet
för att stå på egna ben.


Årets sorgligaste:
Han blev bara 50 år, popkungen Michael Joseph Jackson, när han dom under
mystiska omständigheter i sitt hem i Los Angeles. i juni. Michael hade sina år i
musikbranschen blivit en älskad och hatad stjärna och under de sneare åren höll
han sig mest för sig själv och sina barn. Han är välldigt saknad av alla sina fans.
Min kommentar: Jah, det var rätt sorgligt. Men jag är inget stort fan av honom och
lyssnar inte direkt på hans musik för det är inte min musik smak men bra är han ju!



Årets mest efterlängtade.
Ja, det är mycket tjat om "twillight" men det var längesedan en film var så efterlängtad som
uppföljaren "new moon", som äntligen hade premiär i november. Alla älskar den blodiga kärleks
historien, och flera kändisar har erkännt att de skulle ge allt för en roll i den här filmserien.
nu börjar längtan efter "Eclipse"!
Min komentar: Twilligt och new moon är några av dom bästa filmer jag har sett på länge!
sjukt bra o allt. Längtar redan efter nästa film!


Årets läskigaste
årets läskigaste grej var kanske svininfluensan. Överallt snackas det om influensan
och folk oroade sig över att bli smittade. Hur stor spridning svininfluensan ska få återstår
att se.
Min komentar: ja, det va ett välldigt tjat om svininfluensan i skolan i ett otroligt långt tag.
Alla var oroliga för att bli smittade och en del överreagerade. Men nu börjar det varva ner
tycker jag. Men influensan är ju inte slut än. Den finns ju fortfarande kvar.

'
Publicerat i Allmänt